tisdag 4 november 2008

Idag var jag bjuden på kalas hos Sofia, matte fick också följa med men bara om hon kunde uppföra sig. Annars så skulle hon få sitta kvar i bilen. Ja, man måste vara hård mot henne annars lyder hon inte!


I bilen på väg till kalaset så hoppade jag mellan baksätet och bakluckan som en studsboll, sedan la jag mig till ro i baksätet. (Det började med att jag satt fast i bältet men då hoppade jag bak i bilen och fastnade, så då släppte matte lös mig för hon var rädd att jag skulle göra mig illa.






Väl på kalaset började jag med att högt och tydligt hälsa (skälla) på alla. När det sedan kom fler besökare så "hälsade" jag på dom också, jag var först till dörren att släppa in dom =) jag är ju sååå dukigt och hjälpsam.


"Grattis Sofia"

När man går på kalas ska man ha med sig en present, jag tyckte vi skulle slå in en bus-strumpa i paketet, men matte trodde inte Sofia ville ha de. Så hon fick muggar av mig i stället, snacka om trist vem vill ha en mugg? Sofia verkade ioför sig ganska glad men jag tror hon hellre hade velat ha en strumpa att leka med. Naturligtvis hjälpte jag ju till att öppna alla paket.




Sen var det tårtdags å det är de bästa med kalas tycker jag. När jag fyller år då ska det bli leverpastejs och blodpuddings tårta. Fast gräddtårta är inte fel de heller, å kakorna som jag fick var mumma de med.




Sedan var de dags att åka hem, så jag fick väl offra mig och åka med henne då da. På hemvägen satt jag i fram sätet i stället.




Nu ska jag sova, vem vet det kanske blir mer kalas i morgon ?

Inga kommentarer: