söndag 5 april 2009

Idag har jag och matte varit på kurs igen. Under hösten och vinter har matte åkte iväg på kundkurs på torsdagkvällarna men då har inte jag fått följa med. Hur man kan förresten ha en hundkurs utan hundar?
Men nu var det i alla fall äntligen dags att ta med oss hundar, träffdagarna har som ni förstår bytts ut till söndagar.

I början på dagen så babblade dom olika rasproblem vilket var super tråkigt, så jag somnade.




Sedan var vi hundar ute och tränade ägarna på en massa olika saker, som att gå fint tex. Efter de var de lunch å sedan satt dom och gjorde kursplaner vilket var skit tråkigt så jag försökte få matte att leka med mig i stället med de gick inte =(


Edith låg på andra sidan mitt galler, hon försökte hjälpa sin matte med att skriva kursplanen. Men människor är ju så otroligt dåliga på att lyssna så jag vet inte om Edith fick fram de hon ville.


Efter träningen å skrivandet så fick en annan matte klämma på mig, matte ville att hon skulle kolla om jag var lagom fet. Vilket jag tydligen inte var, jag är lite för smal, så nu har min matte lovat att öka på min mat lite =) Jippi! Sådant gillar jag.

Sedan blev mattarna så trötta att vi åkte hem. Väl hemma hade husse förstört hela badrummet de ända som är kvar där inne nu är toan och en del av tvättstället.

Inga kommentarer: