lördag 20 juni 2009

Midsommar!

Igår var det midsommarafton, jag fick vara med mina tjejer nästan hela dagen (Ronja och Wilma). Först var vi och kollade på ett kors med två ringar i som blommor och löv hängde i, matte kallade hela konstruktionen för midsommarstång. Midsommarstång och julgran är nog ungefär samma sak, något knasigt som människorna gillar.

"midsommarstången på Gamlia"

"Kolla en kossa, ne kolla in piknick korgen!"

När vi kollar klart på stången, åkte vi först hem och lagade pannkakor När pankisarna var klara och husse kommit hem ifrån jobbet åkte vi ner till ängarna för att ha piknick .





"Jag överfaller Wilma, puss puss!"



"Oj, oj husse kolla dit!"

"Xcell och Ronja"

"När pankisarna var slut,
blev de kallt så då gjorde dom en eld"

När matte och dom andra ledsnade (husse och Xcell åkte hem för att sova) gick vi hem till Ronja och Wilma, tjejerna somnade direkt. Jag att med matte och resten å spelade alfapet en stund innan jag lånade Wilmas bädd och sov en stund ja me.






När jag var valp hade jag en lika dan bädd, undra vart den tog vägen... Undra om de var den som gick sönder, jag ska ta och leta fram om de finns någon bild från min gamla bädd.

Klockan jätte jättesent gick jag och matte hem. Vi var hemma kl 3 och jag han bara somna, då ringde husses klocka å så var jag tvungen att följa med han ut och gå igen. Som tur är försvann husse till jobbet så jag fick sova ett tag till. (det här var nog första gången jag inte ville gå med ut på morgonen trotts att jag vet att man får MAT så fort man kommer in)

"En sista kiss innan man får sova"

Inga kommentarer: