onsdag 1 juli 2009

Nu var de länge sedan jag skriv någonting, jag har haft så fullt upp att jag inte hunnit skriva något på kvällarna.



I söndags kom brudarnas matte och hämtade dom, jag och matte följde med dom på en långpromenad så det blev super sent innan jag fick sova.




I måndags var jag och matte ute i skogen till sammans med Ronja, Wilma å matte Johanna. I skogen så försvann Johanna flera gånger så jag blev tvungen att leta reda på henne. "Sök" kallas det. När vi var klara tog jag en extra runda i skogen för att kolla så att ingen var kvar =), det var de inte.



Igår (i tisdags) så åkte jag och matte för att träna agility, fast jag fick sitta i bilen en stund medan matte hjälpte de andra hundarna =(. När de andra åkte hem så fick jag springa en hela banan, de va kul de!





"bilden är från förra sommaren"

Idag har jag hjälpte husse och hans föräldrar att flytta möbler till husses föräldrars stuga, sedan åkte jag hem och hämtade matte. För att sedan åka ut igen å vara i stugan en stund.


När vi kom hem i från stugan blev jag återigen teroriserad av mattes kam, jag tror hon önskar sig en nakenhund så som hon kammar. De har även upptäckt prickar i ljumskarna på mig, antingen är det något bett eller också så är de fuktexem, så nu har de klippt bort all päls som fanns där. Om de inte blir bättre hotar de med att jag ska få åka till veterinären, de brukar inte vara så kul.

1 kommentar:

Kin@ sa...

Du har det inte lätt, grabben - tänk att snart bir du pappa - bäbisarna kommer nog snart - spännande:)

Du får pussa på matte frn mej och krama om henne.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Mvh Kin@