söndag 9 augusti 2009

Idag har det varit minst 100 grader ute, jag som i vanlig fall inte är värmekänslig tyckte att idag var det bara för varmt. Som tur är förstod matte de och jag fick bara göra lätta sök idag.

Det är ju söndag idag och nu har det blivit lite av en traditon att på söndag mornar åka iväg till Nydala och leta upp försvunna personer. Idag gick matte vilse också men som tur är har hon ju mig världens bästa nosar hund, så jag hittade henne på ett kick. (Ska jag vara ärlig så fattade jag inte vad jag skulle göra när Kajsa kom och hämtade mig och sa att min matte var borta. Johanna fick också förklara för mig att MIN matte verkligen hade försvinnit, men när jag väl förstod vad som hänt gick de super bra)

"här sitter jag snäll (och inte så tyst) och väntar på min tur"

"Men hej matte vilken tur du har mig, puss puss puss!"

När matte återigen var funnen (samt ett antal till personer), åkte vi hem till husse som hade packat bilen för att vi skulle åka ut till stugan.

Väl framme i stugan blev de till att sätta upp en pool hur de nu orkar jobba i värmen förstår jag inte.



"vilken stackare ska bada i den här då?"


"Oj, oj, oj hur ska ni får ihop den hära då?"



"Jag lägger mig och sover i skuggan en stund, säg till när vi ska leka"

"minst 500 år senare när jag nästan avlidit av tristess blev dom klara"

När poolen var klar fick jag prova åka fyrhjuling för fösta gången i mitt liv, de var grejer de! Husse satt fram å styrde jag i mitten i matten knä och matte längst bak. Att åka fyrhjuling var super kul de, jag satt superfint i mattes knä och njöt. När vi åkt klart ville jag inte kliva av.

"snälla jag kan väl får köra, bara en liten bit?!"

Inga kommentarer: