fredag 25 september 2009

Gunga och öppna lådan

Igår kom matte på att jag skulle lära mig att öppna en låda i köket. Hon tog fram klickern och frolic, ett klick betyder att jag är på rätt väg och får en bit frolic (en frolic delar matte på fyra delar). Igår använde matte 3 frolicar vilket ju är 12 bitar, efter bara 8 bitar förstod jag vad jag skulle göra (jag fick alltså upp lådan). Idag använde vi en frolic, de tar lite tid mellan varje gång för jag måste fundera också, men jag får upp lådan. Matte är imponerad att jag lärt mig öppna lådan på bara 16 godis bitar. Men är man bäst så är man ;).

Vi har även varit på promenad, med en som inte hade hund, vi hamnade i en lekpark. Som ni ser så fick jag gunga lite.

1 kommentar:

- sa...

det ser ut att enter skulle kunna klara av att gunga på egen hand utan matte ;P