tisdag 29 september 2009

Veterinär besök =(

Idag bar de iväg till veterinären, väl där fick jag nästan på en gång en spruta så jag skulle somna, annars skulle de få svårt att röntga sprattliga jag.

"Innan sprutan börjat verka"

"När jag just har somnat"

"Tillbaka i mattes knä efter röntgen"

"Nu vill jag hem!, Matte bär mig"
Va sa då veterinären då?: Jo att jag har artros i tassen, vilket innebär att jag inte får springa, leka agility träna personsök eller göra andra aktiviteter där man springer eller anstränger sig mycket. För att de inte ska bli värre snabbt. Matte frågade om långpromenader, spår och lydnad, vilket jag får göra men att matte ska hålla koll på mig och om de blir för jobbigt för min tass får man ta de lugnt igen.
Med andra ord, det bästa sakerna som jag vet (förutom matte och mat) får jag inte göra, eller bara får göra ibland och jag ska i så fall ta det extra lugnt. De va en rikigt dum veterinär måste jag säga.

"Efter att man fått sova hos veterinären får man i alla fall alltid glass =)"

4 kommentarer:

Johanna sa...

Vad tråkigt det där med Pents tass/ben :( Trodde det skulle vara nåt mindre allvarligt. Jag, Ronja & Wilmis skickar en bunt rosor & kramar till dig pent!

kajsa sa...

Fy vad tråkigt :( har det nåt å göra med den konstiga tån? men kan det inte bli bättre av medicin??

Lina Strindlund sa...

de brukar ju säga attt glucosamin är bra för artros och sånt... såg något i reklamen (fast jag inte vill ha reklam) som hette glucovett, för bättre leder hos hund.

kramar från Lina å Lovis

Enter sa...

Tack alla för omtanken.

Jag tackar Brudarna och Johanna för rosorna.

Kajsa Edith och Mille, jo det var antagligen samma med den andra tassen.

Lina och Lovis, matte ska ringa veterinären och fråga om Gloco-vett/samin om de kan hjälpa. Matte har faktiskt redan gett mig de ;) (Xcell får ju de för hans bakben)

Slick slick på er från Enter

kram i från matte