måndag 22 mars 2010

Måndag

Husse är ju jättesjuk och då ska man ju vara snäll och hjälpa till. Matte var på apoteket och köpte anti-förkylnings saker och jag gav dem till husse.



"Tack matte"



"Å så ska jag bara ge den till husse"



"Nä förresten, den var ju kul å tugga på"

Tyvärr funkar inte anti-förkylnings sakerna för husse är lika sjuk ändå.

Eftersom att husse ändå bara ligger och snorar så tog jag och matte en promenad, Marlene min hundvakt följde också med. Vi gick typ halvvägs sedan stannade vi och fikade, de var lite jobbigt för när jag gick runt bordet så fastnade min långlina hela tiden.



"Jag sitter fast =("



"Ja tack, jag tar gärna en bulle eller två!"

På hemvägen stannade vi igen och solade, då cyklade Helax förbi (han som jag åkte på utställning med). Man kan väl säga så här att jag och Helax inte är de bästa vännerna så vi morrade åt varandra medan människorna babblade.



"Där sitter Helax och morrar"



"Här ligger jag och morrar"

Vi har varit på hundträningen också. Jag var jätteduktig, jag kunde gå fot med matte super duper nära Wilmis. Johanna (Wilmas matte) tyckte också att jag var duktig, men ska jag lägga tassen på hjärtat så är de inte hela tiden som jag lyssnar



"Ibland går de bra..."



"... ibland går de mindre bra, det är tur jag är så söt!"

Inga kommentarer: