lördag 26 juni 2010

Hemma igen

Idag fick jag skjuts av mattes faster, som förresten heter Tina, hem till matte och husse. Jag har haft de super bra hos Tina, alltid någon människa hemma (eller också har jag fått åka med i bilen). Sedan finns de ju så många polare där. Molly och Elja och en massa får, höns, kalkoner, grisar, kaniner och barn. Jag har förresten fått lära mig att man inte ska jaga hönsen. Men om kaninen rymmer är jag bäst på att få fast kaninen igen, jag jagar den bara tills den blir trött och sedan är de bara för någon människa att bära in den igen, lätt som en plätt.



Nu har jag förresten fått reda på varför jag fick åka på semester. Det var så här att matte skulle åka till Mallorca med sitt jobb för att köpa saker, och husse skulle jobba en massa här hemma. Kolla på på bilder här nera hur mycket godis och saker matte köpt och de som ligger där är inte de enda det är en massa tråkiga kläder också. Hur som helst till mig köpte hon INGET! snålt va!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du kommit hem!? Men har ej hört nåt...Kram!