fredag 19 november 2010

Påhoppade


Den här morgonen började inte som den borde.Först var husse ute med mig som vanligt, det var bra. Sen fick jag kämpa som en tog för att väcka matte. När jag väl fick upp henne, gick vi äntligen ut på min andra morgon promenad. Halvvägs till skogen kom en av hundarna i området framspringandes till mig. Först stannade han till och viftade på svansen. Men efter som att han och jag bråkat förut så ville inte matte att vi skulle hälsa (jag vill inte heller hälsa på han).

Men han lyssnade varken på sin husse som ropade eller på matte som försökt schasa bort han. När han var så nära att vi kunde nosa på varandra släppte matte mitt koppel, så jag inte skulle känna mig trängd. Men i stället för att nosa flög han på mig, fast jag inte gjort något, jag skrek då släppte han mig till sist. Jag gick till matte för att få lite stöd (jag hoppades på att hon skulle lyfta upp mig, men de gjorde hon inte).

I stället gick han fram till mig för att lägga ner mig igen, den här gången bet han först matte, som nu har ett blåmärke på benet. Sen fick han tag på mig, ja la mig igen på rygg och skrek för att han skulle släppa mig. Men de gjorde han inte till slut tog hans husse bort han i från mig.

Jag och matte gick vidare på morgon promenaden, när vi kom hem igen kollade matte på mig så att jag inte hade några sår. Jag har ju så mycket päls så han fick mest bara det i munnen, men några blåmärken har jag nog allt fått. Bara så att alla förstår så är varken jag eller matte skadade bara lite förvånade.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Men gu! Bet hunden dig också?! Vad är det för hund då och vad sa hussen?

/Johanna

Enter sa...

Jo men de var för att Enter gick och gömde sig bakom mig. Så de var ju inte hans mening att bita mig.
Bara en hund på området, jag vet innan att de inte gillar varan men den här gången gjorde faktiskt Enter inget, förut har båda bidragit.

Hussen sa bara att jag skulle höra av mig om de blev något (jag känner dom så ville inte kolla igenom Enter där, bättre att bara gå, tyckte jag)

Amanda sa...

Tråkigt när det blir så...men huvudsaken är att det inte blev några skador!

Anonym sa...

Huvva...läskigt.. tur det gick bra!

Kram Hanna

Helena sa...

Usch då vad jobbigt! :/ Var ju med om en likande grej med Aite i våras.. Då flög bara den andra hunden rakt på Aite utan någon direkt anledning och bet honom. Aite var ju bara valp då så det var verkligen inte kul :/