torsdag 30 december 2010

Året som gått


31 mars 2010
Jag och Xcell äter ben ute

Sammanfattning av 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Sjöng, och testade rally-lydnad. Var med på min första och förmodligen sista agility tävling.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Sådant trams håller jag inte på med!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, inte vad jag vet i alla fall.

4. Dog någon som stod dig nära? Ja Xcell =( och mattes morfar och Alvie.

5. Vilka länder besökte du? Skåne och Norge. Va tillhör Skåne Sverige, de tror jag inte på, jag fattade ju inte va de sa.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? Mera mat, mera brudar.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Jag mina väl inga datum heller, de e för människor, vi hundar tar en dag i tagen.

8. Vad var din största framgång 2010? Att jag lärde mig sjunga.

9. Största misstaget? Jag gör aldrig några misstag

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Min tass (eller tå) krånglar ju som vanligt. Sen fick jag ju en fästing på framtassen i sommars så jag inte kunde gå. Kennel hostan. Trånga tårkanalen (=spolning av ögat). Bladlöss i pälsen (fast dom gillade inte mig, så de försvann av sig själv). Matte har skadat mig, hon försökte klippa av mig hela min tå (hon klippte i pulpan)

11. Bästa köpet? Jag får ju inga pengar av matte, så jag kan inte köpa något :(

12. Vad spenderade du mest pengar på? Har ju som sagt inga pengar, men skulle jag ha skulle allt gå god godis :)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? När matte kommer hem i från jobbet, när hon inte åker och jobbar alls, när jag får mat, när jag får vara med mina kompisar, de mesta gör min glad.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Oskar Linnros "från och med du". Jag älskar att sjunga till den låten.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Som vanligt tror jag.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Åt

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Inget, man ska utnyttja varje jag. De skulle ni människor också göra lite mera, leva i nuet alltså.

18. Hur tillbringade du julen? Med matte och hennes släkt, som vanligt.

19. Blev du kär i år? Jag är alltid kär, i alla snygga tjejer.

20. Favoritprogram på TV? Idol

21. Bästa boken du läste i år? Härliga hund

22. Största musikaliska upptäckten? Mig själv!

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? God saker

25. Något du önskade dig men inte fick? En super lyxig bädd, som jag tyvärr inte fick.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Gick till djuraffären och valde ut en leksak och ben, sen lekte jag med husse och matte.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att matte var hemma mer, och jag fick mer mat.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Ja ett blått halsband när man går ut är ju lite coolt.

29. Vad fick dig att må bra? Matte och husse

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ska man äta kändisar?

31. Slutligen, hur tror du 2011 blir? Bra

10 januari 2010
Jag och matte åker skoter i stugan

Inga kommentarer: