torsdag 26 maj 2011

Askmoln

Nu har husse åkte till Stockholm igen, men matte är hemma och sjuk idag med så de gör inte så mycket. Enligt husse så ska han komma hem i kväll...


...Men jag har hört om ett "Askmoln" på Island, tydligen gillar inte flygplan aska. (Bara så alla förstår så är de INTE Aska, min kompis, som ställt till det utan aska som blir efter typ eld.) Så det är inte alls så säkert att husse kommer hem. Fast matte säger att hitintills har de gått bra att flyga, men vi får väl se. http://www.smhi.se/nyhetsarkiv/askmolnet-fran-vulkanutbrottet-pa-island-1.10776 . Jag håller tummarna för att husses flyg vill köra hem honom i kväll.

Matte verkar förresten lite piggare idag. Jag har fått hjälpa till att bara smutstvätten :), hoppas hon orkar ge mig lite fler uppgifter.

1 kommentar:

emelie sa...

nej dom är itne slut, fast det är inte mina utmaningar egentligen utan dom kommer från ett dalmatinerforum. men brukar lägga ut dom just för att det kanske finns andra som behöver lite inspiration! :) förra veckans var att stå näsa mot nos och sen ska hunden vända ett halvt varv för att sedan backa mellan dina ben. denna veckans utmaning är att hunden ska upp och sätta sig på en stol och på bordet ska det stå en tallrik. hunden ska inte äta innan varsågod en den ska sluta och hoppa ner på kommando...innan det ätbara är helt slut! ;)