söndag 12 juni 2011

En helg i stugan

Här kommer lite bilder i från helgens vistelse i stugan. I fredags och lördags var det nästan 100C ute. I lördags, på min födelsedag, var det 31,8C i skuggan. Det är helst klart för varmt för mig, jag är en vinter hund och älskar snö. Men nu har jag i alla fall bestämt mig för att ta av vinterpälsen.


"Båt tur i fredags kväll"


Så äntligen blev det min födelsedag, jag fick ju en pipande sköldpadda från New York.


"Sköldpaddan"


"Rostbiff, bättre än tårta"

När jag mummsat klart gick vi ner till sjön för att plocka upp några stockar som låg i och vid vattnet. Jag och matte körde upp den första med fyrhjulingen, husse fick före en. Och de sista för var stora och tunga så då fick husses pappa hämta bilen för att dra upp de sista.


"Jag kommer!"


"Ska ni verkligen ha den här?"


"Japp det ser bra ut"


"Japp matte då kör vi!"


"Gasen i botten"


"Stor bilens tur"


"Äntligen lite skugga som jag kan vila i"


"Undra och stockarna har åkt här?"


"Yes, det verkar så"

Det var en massa elaka små djur ute i stugan, trotts att jag försökte jaga bort dem så bet de mig. Jag var full av röda ringa på alla ställen som jag inte har så mycket päls, alltså typ hela magen, till och med på pungen och min på lilla snopp hade de bitit mig.


Rätt var det var trodde jag mattes föräldrar åkte förbi, men de visades sig att det inte var dem. Det var förresten runt parkeringen som det skulle ha stockarna, vilket syns lite på den hör bilden. Nästa gång vi åker ut ska jag ta en bättre bild på hur det blev.


De har också grävt i rabatterna för att planerar en massa konstiga oätliga saker som sallad och blommor. Matte säger att man inte får stå i rabatterna, jag tycker hon är tråkig"



"Va! ska jag gå här ifrån?"


"Jaha, är de därför man inte får gå i dem"

Här piper jag med min nya leksak, på videon ser man också hur de dumma små krypen är på mig.

Inga kommentarer: