tisdag 26 juli 2011

Siaröfortet

Idag har vi varit på utflykt och picknickat på en ö, som hette Siarö och ön bestod typ bara av ett stort "fort". Men vi började med lunch och kolla på när de stora båtarna åkte förbi.


Efter picknick lunchen fick jag gå på guidad tur, det var första gången för mig. Guidad tur innebär att en massa människor och jag går efter en man som berättar vad man ser. Varför matte inte bara kan öppna ögonen och titta själv vet jag inte, men det är tydligen bra med guide.




"Jag och matte inne i själva fortet, matte var lite rädd så hon fick gå nära mig"


"Tack och lov för min säng"


"Nu förstår jag varför vi hundar gör våra behov ute"

Efter turen var det dags för picknick nummer två, jag fick ett litet litet ben av matte. Så vi var inte helt överens som vem av oss som skulle ha kakan.



"Bäst att ta en tupplur innan båten går hem"

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow vad fina foton!

//Hanna