tisdag 9 augusti 2011

Tomtebos hundgäng


På Tomtebo (här i Umeå) är det några som träffas varje dag och går en promenad tillsammans, jag bor ju inte på Tomtebo. Men jag och matte har frågat så vi får gå med i alla fall. Igår var första gången som jag var med och promenerade, det var superkul att träffa massa nya kompisar.

Mitt i allt var det en människa som skrek till (vi trodde, de hittat ett lik eller så), de visade sig att hon hittat kantareller. Det är inte så farligt som de låter, det är ungefär som blåbär de växer på marken och man kan äta dem. Fast jag håller mig till blåbär, då behöver man inte skrika =).




"Kantarell"

4 kommentarer:

Mitt liv! sa...

gaaaaaa, alla hittar kantareller utom jag!

Enter sa...

De här var kring nydalasjön, längst ner från dig sett. Typ andra sidan om äventyrs lekparken, skolskogen kallas området för. Kanske att du hitta mer där =).

Lyckopiller sa...

åh vad mysigt det ser ut att promenera ett helt gäng så där!

Wilda sa...

Håller med Cruella om att det skulle vara roligt att träffa så många hundar, det får jag ju göra på utställningen, matte sa att det var 2 st (internationella utställningar? vad nu det skall betyda) i Visty lördag och söndag den sista helgen i augusti.
Klart att jag är lika snygg, mysig och intelligent när jag kommer hem som när jag åkte dit, egentligen vet jag inte varför en vilt främmande människa ska uttrycka sin åsikt om mig när dom inte vet ett dugg om hur jag är.
Du är den sötaste (fast det kanske man inte får säga till en kille) vackraste japanska spets jag någonsin sett. Får se om jag ser någon annan på utställningen.
Puss/Wilda