onsdag 28 september 2011

Förvandling av tredje rummet

För några veckor sedan såg det ut så här (se bilden) i tredje rummet. Matte och husse var less på soffan och att man tydligen inte kan sova så skönt i den. Så dom sålde soffan.


Men utan soffa blev det ju väldigt tomt:


Så dom köpte en ny, en dagbädd:


När dagbädden var på plats blev de less på gardinerna så dom köpte nya:


Så när gardinerna äntligen var på plats blev dom less på tapeterna och garderoben, som tur var så kom de på att de skulle kasta ut garderoben innan de gjort om väggarna. Men garderoben var för stor så den fick åka ut genom fönstret:


Sedan var det dags för tapetnedrivning och bestämma ny färg på väggarna, sen satte dom igång. Jag tror aldrig vi varit så mycket i tredje rummet som den helgen:





Phu, äntligen klart mörk/is/blå fondvägg (med lite grått i). Och de andra väggarna i ljusare blå.


Så var det dags att bygga en koja åt mig:



Jag hjälper till med att hämta skruvmejslar:



Så var det äntligen klart!, nya örngott blev det också, tydligen måste det vara lika.


Fast tydligen inte helt klart, behövdes ett nytt överkast också:


Nu har husse och matte bara en enda sak kvar (säger dom) det är en tavla eller något ovanför dagbädden, eftersom färgen är kall (hur en färg nu kan vara kall???) och mörk måste de tydligen upp något varmt??? och ljust. Men vi får väl se...

3 kommentarer:

Mitt liv! sa...

Vad duktig du är, fint det blev!

Wilda sa...

Skulle man inte kunna tänka ig en fin tavla på dig?

Enter sa...

Jo det tyckte jag också, en tavla på mig alltså. Men tydligen kan det komma att bli en tavla på mig på någon av de andra väggarna, behövs något med mer färg i säger dem.