söndag 17 juni 2012

Landet

 Vi var på landet igår också och åkte hem så sent att jag inte orkade blogga. Jag tror det hände saker hela dagen så jag var helt slut när jag kom hem.

Jag tyckte det var dags att lägga i båten så jag satte husse och mattes pappa på att fixa det.


Medan de grejede med båten var jag tvungen att hjälpa mattes mamma att gräva en grop. 


Jag behöver inget koppen så länge vi är på tomten på landet. Jag tror matte fick lite tråkigt så hon tog en magnet och gick på promenad med i stället vid nya huset. Hon sa att hon samlade på spik, men jag vet inte. 
 
 

Sedan var det äntligen dags att lägga i båten. 


Den behövde visst också koppel för att inte smita.


Husses pappa kastar stora stenar i vattnet. Varför kan man fråga sig, men han verkade gilla att kasta sten så jag lät han hållas. 







Så äntligen kom båten så nära bryggan att jag snabbt kunde hoppa i. Men då hade de åkte klart så jag fick bara hjälpa till att knyta fast båten, det var roligt det med. 


När båten var i lagt, gropen var grävd och matte promenerat klart med magneten, var det äntligen dags för de bästa av allt att grilla. Självklart hjälpte jag till!



Efter maten åkte vi hem, jag tror jag somnade med de samma vi gick innan för dörren. Idag ska vi fortsätta fixa här hemma.

Inga kommentarer: