söndag 24 juni 2012

Midsommar

I torsdags åkte jag, matte och husse ut till landet för att fira midsommar tillsammans med en massa annat folk, trodde jag i alla fall. Några timmar efter vi kom dit åkte matte och husse hem igen, jag blev kvar med mattes föräldrar.

I fredags var det midsommarafton, det firades med god mat och en massa människor som sprang runt en pinne med blommor (en stor pinne så jag kunde inte leka med den). Men ingen matte i sikte och tror mig jag letade överallt på ängen.

Lördagen fortsatte här på landet med god mat massa människor (tur jag har mattes föräldrar som jag känner och kan hålla mig till), men ingen matte då heller.
Idag är det söndag och jag har hört ryktes vägen att jag ska få följa med mattes föräldrar hem. Vägen mellan dem och hem till matte och husse är inte så lång så följer de inte med mig ska jag nog hitta hem själv.


Trotts att matte och husse verkar ha rymt har jag haft en super helg, jag får mat av alla (i vanliga fall säger min tråkiga matte stopp!). Jag har fått följa med hela tiden och har inte varit själv en endaste sekund. På nätterna delar jag säng med mattes föräldrar.



Inga kommentarer: