fredag 4 april 2008

Hej

Enter heter jag och är en Japansk spets (alltså en mycket stilig hund). Här tänkte jag skriva allt som jag och min matte gör tillsammans. Kankse ska börja med att berätta lite om mig själv.

Som sagt så heter jag Enter (coolt namn va?). Jag är 9,5 månader gamal, om det inte framgår av namnet så är jag en kille :). Jag föddes i Uppsala den 11/6-2007, min mamma heter Hedda och Pappa heter Kagutsuchi fast honom har jag aldrig träffat. Jag har bott hos Matte (Annika) Husse (Matthias) och den andra hunden (Xcell, han är en Schäfer) sedan den 6/8-2007 måste väl erkänna att jag trivs ganska bra har, förutom när det ska badas eller när dom kommer på andra dumheter. Men ofast är dom snälla och tur är väl det.

Min matte heter som sagt Annika och är för det mesta snäll, fast det är väldigt tråkigt när hon ska fara och jobba då blir jag ledsen :(, som tur är kommer hon aldtid hem. Matten älskar att träna, å det är då mig hon ska träna med, fast jag brukar ledsna efter ett tag men en stund får man ju offra sig så hon blir glad. Hon är ganska klantig också ibland går hon in i ett rum och när hon kommer ut därifrån har hon slarvar bort en massa godis å då är det ju tur att hon har mig, världens bästa godis letare (fast hon får ju inte tillbaka det så klart :P) Kan berätta mer om min tokiga matte och dom andra i familjen någon annan gång.

Måste börja med att berätta vad som hända mig i Tisdags, då gjorde jag illa mig :( På natten mellan tisdag och onsdag hade jag jätteont, det gjorde så ont så jag skrek när någon lyfte upp mig. jag var vaken hela natten för att det gjorde så ont. Jag pep och gnälde och så andades jag jättefort bara för att det gjorde så ont. Som tur vara var min snälla matte upp med mig hela natten. På onsdagen stannade hon till och med hemma från jobbet, fast då låg vi mest och latade oss, vi var båda så trötte efter natten. Sedan tog hon mig till veterinären och han sa att jag hade sträck ryggen å så fick jag en spruta å tabletter för att jag inte skulle ha så ont. Men den elaka farbron sa att jag inte fick leka på några darar å det är såååå tråkigt. idag känner jag mig pigg son vanligt men matte låter mig inte leka i alla fall, fast jag vill ju så gärna...

Nu ska jag lägga mig och tugga ben en stund, om jag orkar kankse jag skiver vad jag gjort idag eller snarare vad min elaka matte gjort...

Inga kommentarer: