lördag 28 juni 2008

Igår vad vi hos veterinären de skulle ta kort på mig, vilket jag till en början tyckte var helt okay. Men sedan visade det sig att det var inte vanliga bilder som dom ville ha utan bilder på mitt skelett, med andra ord röntgen bilder. Det kunde jag väl ställa upp på tyckte jag. Veterinären smörade och sa att jag var en riktigt söt lite hund, vilket jag ju redan vet. Det var bara en lite hake, de skulle ge mig en spruta först för att jag skulle sova medan dom tog bilderna. De kunde de fetglömma!

Först innan jag fattade vad som var på gång så höll matte i mig medan en tant stack in en nål i benet, vilket jag naturligtvis inte accepterade så jag vände mig och morrade åt henne, så fick man tydligen inte göra. Då kom husse och en till tant och försökte hålla i mig, men när hon stack in nålen igen blev jag super förbannad. Jag morrade vände mig och försökte bita, men husse hade sin hand i vägen så det gick inte. Sedan lessnade dom tydligen på mitt uppförande, då gick en av tanterna och hämtade en munkorg, då var det roliga slut kan jag lova. De hann både sticka mig både en och två gånger medan jag i ren förtvivlan kämpade med att få bort munkorgen. Tanten sa att jag var den bitchigaste hund de haft på länge. Jag är inte så sött som jag ser ut! :P

När de var färdiga fick jag ligga i mattes knä och somna, det var mysigt . Jag tror jag aldrig sovit så mysigt som då. Matte lämnade sedan ifrån mig så de fick ta sina bilder. För när jag vaknade i mattes famn igen så stod vi alla och kollade på mina snygga ben i skelett form . Självklart var de det snyggaste ben de sett på länge!

Inga kommentarer: