lördag 5 juli 2008



Idag har det hänt både bra och dåliga saker. Egentligen började det med igår kväll, då var vi på en annan agility bana och tränade, vi var där med Ronja och Wilma och någon annan hund som inte riktigt gillar mig. Vi hade super kul på agilityn, synd bara det att matte är så lat, hon hänger inte riktigt med i mitt tempo, men men det är kul i alla fall.

Idag då på förmiddagen tog vi det lugnt, blev ju ganska sent i går så var skönt med lite sovmorgon. Sedan tog matte fram någon super konstigt, ”Ägg” kallade hon det för, det var vitt och hårt. Jag började slicka på de för att se om de smakande något, men när det inte funkade så provade jag tugga lite försiktigt på det, å vet ni va det gick sönder… Där i var det mumma, rena rama lördags godiset.

Jag och Xcell är startklara
Mums
Sedan kom Ronja och Wilma hit och vi tog bilen till ett nytt ställe och tog en långpromenad tillsammans, härligt härligt.

Jag och Wilma

Men nu kommer vi till de dåliga när husse och matte satt och åt kände husse att det var någon som luktade konstigt, han sprang runt som en tog å kollade vad som kunde vara orsaken. Så kom han på att det var jag! Jag hade tydligen rullat mig i något som inte luktade tårta, själv tyckte jag att jag inte luktat godare än på länge. Men det tyckte inte husse och matte så jag hamnade i duschen, så nu är jag alldeles genom blöd BLÄÄÄÄÄ!

Inga kommentarer: