måndag 9 juni 2008

Sådär ja, nu har jag varit på landet också. Matte hade köpt en orange väst till mig. Matte sa att den skulle vara bra om jag ramlade i vattnet. Om man hade denna ”flytväst” på sig så skulle det inte göra något om man trillade ifrån bryggan. Va bra tänkte jag, och gick som vanligt och balanserade på kanten av bryggan. Å så plopp sa det bara å så trillade jag i och inte funkade den där västen jag blev ju super blöt i alla fall. Fy så äckligt! Vet ni vad som hände sedan då? Jo då trillade jag i igen! Det var i alla fall en sak som var bra med den där konstiga västen och det var att det var lätt för matte att plocka upp mig efter det jag trillat i. Men blöt blev man i alla fall!


"balans balans...., smidig som en katt"


"Hoppsan, ja här har jag då trillat i...."

Sedan fick jag och Xcell sova en stund medan husse och några andra gick och fiskade (matte och några andra tanter stannade hos oss). När husse och dom andra kom tillbaka hade dom med en super stor fisk, utan akvarium! Fiskar kan tydligen inte leva utan akvarium för den här var alldeles död och super stor, den var större än mig!
Måste säga att jag tycker väldigt synd om fiskarna som måste vara i vatten hela tiden, vilket blött och äckligt liv dom måste ha!


"Kolla firren!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du din tossiga hund:O)
jag heter Kin2 och är mamma till Veronica, som skvallrat om att du finns och så berättade hon att du är en snygg kille - och det måste jag ju hålla med om...
Är det ok att jag ksickar er läänk till en kvinna(Doris)som har en jappe tik(Sussi)?
mvh KIn@