tisdag 5 augusti 2008

Ja ha nu har vi varit i skogen och där fanns inte internet, vad internet är vet jag inte riktigt men tydligen funkar inte datorn så bra utan den…
Men jag har skrivit i alla fall!



2/8 Lördag
Åkte vi från Östersund mot Messlingen. Sista biten innan vi kom fram var det super guppigt, jag trodde jag skulle studsa ur buren. Längs vägen såg de tydligen en rådjurs mamma och tre bebisar och hästar som gick längs vägen och ett par renar. Själv satt jag ju längst bak och är lycklig om jag alls ser ut…
Väl framme i Messlingen så skulle det ju fotas som vanligt, självklart ställer man ju upp som modell, bara jag får nosa lite också i mellan åt. Vi gick och kollade på en läskig bro, det såg ut som den skulle gå sönder när som helst, med ballt var det.



3/8 Söndag
Var vi i Messlingen hela dagen, i REGNET! Men det gick ganska bra i alla fall. Vi åkte och kollade på en stor backe, som man åker skidor i på vintern. Sedan var vi mest i stugan hela dagen, det var trevligt de också. Matte försökte lära mig ”rulla” tror jag började fatta vad hon ville.



4/8 Måndag
Åkte vi till Gäddede, det var en låååång väg dit, men vi stannade ofta och kollade på utsikten (eller husse och matte gjorde det… själv nosade jag mest).
Vet ni vad som fanns i Gäddede? ,en brud, en Jappe brud. Hon såg nästan lika dan ut som mig fast lite mindre, men väldigt söt var hon.
Senare på kvällen så skulle matte gå ner å fota solnedgången, det var väl vackert men tråkigt att sitta still…

Inga kommentarer: