söndag 31 maj 2009

Idag har matte varit på sin sista kursledar utbildning och vad passade bättre än att ta med alla hundar och leka med oss. Framförallt fick vi leka med våra super bra nosar.
Före lunch la mattarna ut spår i skogen som vi sedan fick nosa efter, de gick super bra fast jag hittade inte "busen" leksaken... men de gjorde inte så mycke den letade vi reda på senare.
När vi skulle äta lunch hoppade en groda fram ur skogen (sådana kan man inte äta, bara så ni vet!).


"grodan, Grodis"

Efter lunchen så skulle vi göra något som kallas "lilla rutan" matte stampade upp en lite ruta. Hon la sedan ner den stora pinnen, som ni se på bild nedan, jag fattade inte rikigt va det hela handlade om men glad blev hon när jag tog i pinnen. Så det var nog bra tror jag...





"här är jag och Edith"

"de kryllade av hundar i skogen"

"Zzzzzzzz"

"man blir lite smutsig av att ligga i bark"

Vet ni vad som hände mer ute i skogen, jo en myra ne vet dom där små sakerna som kryper omkring. En sådan (utav den större modellen) klättrade upp på mig och bet mig i tandköttet, precis ovanför min fina huggtand, så jag blev alldeles röd där....

Nu på kvällen har de inte blivit mycke gjort det var minst lika varmt ute idag som det var igår, så jag ver helt slut när jag kom hem. Matte och husse tog sig en cykeltur för att kolla in om de gick att cykla till mattes nya jobb. Vilket de verkar ha gjort för hon är ju i alla fall hemma nu. Jag tog en skön tupplur under tiden







1 kommentar:

kajsa och edith sa...

ja det var en härlig dag i skogen!