fredag 24 juli 2009

Så var man ute i stugan igen =), igår kväll åkte vi först till Hissjö och tränade agility husse tyckte jag hade blivit duktig sedan sist han var med och kollade på. När vi tränat klart åkte vi vidare ut till stugan.



Igår kväll när vi kom hit försökte matte lära mig något nytt, hon tog fram klickern och satte sig ner då vet jag att det är dags att börja testa olika saker. Jag tror jag provade allt jag kan igår, sitt, ligg, trött, tass, andra tassen, titta bort, titta på matte å massa massa mer saker. Matte tog fram och godis och retade mig med den, jag provade kolla på den, kolla bort, försöka ta den, ja allt man kan göra när hon håller i en godis men inget fungerade. Till sist knackade matte i väggen då började jag skälla och springa mot dörren då klickade hon! Matte gjorde om samma sak några gånger men jag fattar ändå inte vad det är hon vill jag ska göra...

I onsdags var vi på träning matte pratade då med en annan matte om hur man lär in "skall" och "tyst" matte bestämde då att lära mig "skall" först. Så jag tror det är "skall" hon ska lära mig men jag vet ju inte vad "skall" är :(. Men de kanske visar sig idag, matte måste jobba lite på tydligheten är ju inte så lätt att fatta vad hon när hon knakar i väggen.

Inga kommentarer: