måndag 26 oktober 2009

Att gå och lägga sig är inte alltid så enkelt

Jag tänkte att jag skulle berätta hur en vanlig natt går till hemma hos mig. Efter jag borstat tänderna så försöker jag gå å lägga mig, det brukar gå dåligt för i samma sekund som jag lagt mig till rätta i kommer Xcell på att han är leksugen.


När Xcell gett upp lekförsöken kommer han på att han är törstig och behöver lite vatten för att kunna sova. Så snart Xcell kommit tillbaka kommer jag också på att jag behöver lite vatten för att ha något att kissa ut på morgonen.
När vätskeintaget är färdigt börjar de största problemet var ska man sova ifred för Xcell?!

"kanske i buren?..."

"i matte och husses säng då?"

"Kanske mellan hallen och sovrumet"

"Tills slut brukar jag decka ihop någonstans på golvet"

Sen är det bara att hoppas att Xcell går å lägger sig....

Inga kommentarer: