tisdag 20 juli 2010

Dynestrand - Noppikoski

Igår kväll skulle jag, matte och mattes mamma gå på promenad. Vi hittade en mysig väg i från 1927 som man sedan kunde vika av ifrån och gå tillbaka längs en väg i från 1700-talet. De var bara de att de började bli mörkt, så vi vände om och bestämde att vi skulle gå den vägen i morgon.



Men mitt i natten kände jag hur ont jag hade i vänster fram ben, så ja la mig i sängen hos matte och husse. De förstod inte att något var fel förens de vaknade och jag inte ville följa med ut. Matte klämde och kände tills jag skrek, där hade en fästigt bitit tag i mig. Jag hade så ont att jag inte har kunnat stödja på min framtass på hela förmiddagen. Matte fick bära mig till lämplig kissplats så ont hade jag.


Vi åkte i alla fall vidare in i NORGE, japp jag har varit i Norge, de var spännande.


"Så här ser de ut i Norge, regn"



"Bajs i Norge"

Sen åkte vi in i Sverige igen och till Mora och sedan till Orsa för att leta efter någon stans att sova.


"Här i Mora bor Tomten"


"I Orsa är hästarna röda"

Till sist hamnade vi i en liten liten håla som heter Noppikoski, så nu ska jag för första gången i mitt liv sova på ett vandrarhem. Vi kom fram ganska sent så jag har inte hunnit utforska vandrarhemmet så noga så jag får väl berätta mer om det hela i morgon. Tydligen sover de fler personer i samma hus så matte är lite orolig för att jag ska börja morra om de vaknar före oss, vi får väl se...

"Fixa nyckeln nu husse, så jag får se vart vi ska sova"

Inga kommentarer: