tisdag 20 juli 2010

Noppikoski - Umeå

Nu är jag hemma igen, i natt ska jag äntligen få sova i min egen säng, i husse och mattes alltså =). Men det har varit kul på resan, jag har fått göra så mycket roliga saker åkt rulltrappa, bo på vandrarhem, bajsa i Norge hihi, varit i Göteborg och längs Västkusten och mycket annat kul. De bästa av allt var att få vara med matte hela tiden, de kan bli lite långtråkigt i bland när hon jobbar.

I natt sov vi ju i Noppikoski på ett vandrar hem som jag i morse såg hette "Vandrarhemmet trollebo". Jag gillade att sova på vandrarhem, de andra som bodde i samma hus var så tysta att jag inte hörde dom på morgonen.




Trotts att jag fick sova i fred vaknade jag 9 i morse av att jag var akut kiss och bajsnödig (brukar sova till 10/11 i vanliga fall), så de var bara till att väcka matte så jag kunde gå ut. På andra sidan bilvägen hittade jag och matte en utmärkt kiss och bajsplats.


När jag gjort mina behov klart åkte vi vidare hemåt, vi gjorde ett stopp i Sveriges Mittpunkt som ligger i Flataklocken. Matte tvingade mig att sätta tassen på Sveriges mitt, jag var rädd att de skulle göra ont men de var ingen fara.



Det matte var mest imponerad vad det gäller hund i Göteborg och Västkusten var att de överallt var utställt vattenskålar till oss hundar. Här i Umeå finns inte en enda vatten skål utplacerad som vi törstiga hundar kan dricka ur.

1 kommentar:

Johanna sa...

Hej! Blev så glad att träffa dig på Coop, så skoj att ni är hemma igen. Puss!