lördag 12 april 2008

12/4-08 Utställnings träning och STORA hundar



Oj oj oj, det var skönt att sova en stund. Idag var jag och matte på utställningsträning, hon tyckte hon behövde det och självklart ställer man ju upp. Det var ganska roligt faktiskt men jag tyckte hon var lite snål på godis idag. Men jag fick i alla fall dela smörgåsen med matte mmmm va gott :). På utställnings träningen fick matte läsa sig att ställa upp mig snyggt, det tog ett tag med nu tror jag hon fattat hur hon ska göra. Hon fick också läsa sig att spring i rätt hastighet, inte för fort så jag måste springa efter henne och inte heller för sakta så jag nästan somnar när jag går. Utan lixom så där lagom snabbt så jag kan trava lite snyggt bredvid. Men sedan blev jag så trött att jag bara ville gå å nosa på marken. Det luktade ju så gott där :) Så då for vi hem.


Sedan fick jag se något konstigt där, när jag skulle gå ut å kissa så såg jag JÄTTESTORA hundar och så hängde det någon människa på släp bakom, matte kallade rasen för ”häst” tror jag. Dom var jätte jättestora, matte sa något om att vi skulle tillbaka dit om några veckor och att husse skulle med då, han gillar tydligen dom där stora hundarna.

Inga kommentarer: