lördag 5 april 2008

5/4- 08 Utställning



Idag var det utställning, precis vad jag gissade på igår, det gick bra tror jag matte verkade i alla fall nöjd. Det var en Inofficiell utställning i vännäs


Först fick jag gå runt i ringen ensam, tydligen för att det inte fanns någon mer Japansk spets, när jag gått klart så lyfte matte upp mig på ett bord för att den där domaren skulle få klämma och känna på mig. Det där med att bli petad på tycker jag väl inte är så jättekul, speciellt inte när hon tog på mina bakben. Det gör faktiskt fortfarande lite ont i ryggen, men matte mutade mig med godis så jag var snäll och höll tyst. Tydligen får man inte morra åt domaren. När allt var klart fick jag två finns rosetter :) En var lila och på den stod det HP och på den andra var gul och rosa och på den stod det BIR VALP(best i ras valp). Sedan fick matte sätta sig och vila en stund medan jag hade koll på vad alla andra hundar hade för sig.


Sedan var det min tur igen då fick jag gå runt i ringen med alla andra valpar från grupp 5. Vi var 4 hundar, en Japansk spets (det var jag det), en Svensk lapphund, en Samojedhund och en Siberian husky. BIG (Best in group) 1:a blev Huskyn, 2:a blev den Svenska lapphunden, 3:a blev jag och 4:a blev Samojeden. Fast matte säger att jag är finast i alla fall, vilket jag är villig att hålla med henne om. Jag fick föresten en gul rosett för det.


Det här är min andra utställning, har varit på en till det var också en Inofficiell utställning för valpar bara och det var i Nordmaling. Då blev jag BIS R (Best in show 5 eller reserv).

2 kommentarer:

Katarina Nyberg sa...

vad kul att du också har börjat blogga! Hoppas ni mår bra :)

Anonym sa...

Jag tycker Enter borde ha vunnit